Skocz do zawartości


orbka by Kayman


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
44 odpowiedzi w tym temacie

Ankieta: ocena (15 użytkowników oddało głos)

ocena

  1. 1 (1 głosów [6.25%])

    Procent z głosów: 6.25%

  2. 2 (0 głosów [0.00%])

    Procent z głosów: 0.00%

  3. 3 (0 głosów [0.00%])

    Procent z głosów: 0.00%

  4. 4 (0 głosów [0.00%])

    Procent z głosów: 0.00%

  5. 5 (0 głosów [0.00%])

    Procent z głosów: 0.00%

  6. 6 (0 głosów [0.00%])

    Procent z głosów: 0.00%

  7. 7 (1 głosów [6.25%])

    Procent z głosów: 6.25%

  8. 8 (3 głosów [18.75%])

    Procent z głosów: 18.75%

  9. 9 (6 głosów [37.50%])

    Procent z głosów: 37.50%

  10. 10 (5 głosów [31.25%])

    Procent z głosów: 31.25%

Głosuj Goście nie mogą oddawać głosów

#1 Guest_kayman_*

Guest_kayman_*
  • Gość

Napisano 23 marca 2009 - 14:19

Jest to setup podstawowy, jest to setup typowo PvM , dla początkujących lub na początek np. rankingu, ma wiele wad ale w zupełności wystarcza do poszukiwań rzeczy, właśnie do tego w zasadzie najbardziej się nadaje.
Postaram się by na początku była tania, wręcz korzystała z tego co znajdzie lub sami możemy zrobić, a w miarę jak  będziemy się bogacić coraz mocniejsza.
Nie będzie miała kolosalnych obrażeń ale przejdzie sama większość gry, samemu nie zrobiłem nią tylko 1 zadania (starożytni) na poziomie piekło.

umiejętności:
- drzewko ognia (20)
--- ciepło – 20 pkt. – wszystko opiera się na czarach, a czary są z many, wiec odzyskiwanie many jest bardzo istotne, poza tym na początku nie możemy liczyć na rzeczy wspomagające odzyskiwanie many, w późniejszym etapie umiejętność ta zaprocentuje „uwolnieniem” naszego najemnika od broni wspomagającej odzyskiwanie many, przez co może być skuteczniejszy w biciu potworków niewrażliwych na zimno

- drzewko błyskawic(3)
--- pole statyczne – 1 pkt – umiejętność pozwala zmniejszyć ilość życia potworków (WRAŻLIWYCH na błyskawice) o 25% na czar - prawie do zera na poziomie normalnym,  do 75% na poziomie koszmar i do 50% na poziome piekło, bardzo przydatne do bicia potworków z dużą ilością życia jak np. aktowych bossów
--- telekineza – 1 pkt - na dojście
--- teleport – 1 pkt – nieoceniona umiejętność, szybkie przemieszczanie się, możliwość szybkiej ucieczki, nie widziałem czarodziejki bez teleportu

- drzewko zimna (pozostałe punkty)
--- zamarżnięta kula  - 20 pkt – nasza główna broń
--- lodowy pocisk – 20 pkt – synergia (ulepszenie) do naszej zamrażającej kuli, da nam o 40% wieksze obrażenia
--- mistrzostwo we władaniu zimnem – 20 pkt – zmniejsza odporność przeciwnika na zimno przez co zadajemy mu większe obrażenia
--- zamrażająca zbroja – 20 pkt – umiejętność ta daje nam bunus do obrony a jak potworek wrażliwy na zimno nas uderzy to zbroja go na kilka sekund zamrozi, umiejętność tę rozwijamy na końcu
--- 4 punkty musimy przeznaczyć na dojście do zamrażającej kuli

szybsze rzucanie czarów (FCR):

0% = 13
9% = 12
20% = 11
37% = 10
63% = 9 <-- ten próg nas interesuje
105% = 8
200% = 7

próg 63% FCR jest zupełnie wystarczający dla naszej bohaterki, jest tani i łatwy do osiągnięcia nawet z kiepskimi rzeczami, suma szybszego rzucania czarów ze wszystkich przemioty powinna być większa lub równa 63%

szybsze rzucanie czarów maja przedmioty:
- niektóre magiczne i rzadkie różdżki, kule i laski – 20%
- niektóre unikalne bronie z klasy kul, lasek i różdzek  - 30- 50%
- niektóre słowa runiczne w broniach – 20-40%
- rękawice pięść maga, rekawice z zestawu Trang-Oul’a – 20%
- magiczne, rzadkie, craftowe pierścienie – 10 %
- magiczne i rzadkie amulety – 10%
- craftowe amulety – do 20%
- niektóre unikalne zbroje – 20 – 30%
- niektóre słowa runiczne w zbrojach – 25%
- niektóre unikalne tarcze – 20%
- słowo runiczne duch w tarczy – 25-35%
- niektóre magiczne lub rzadkie obrecze, koronetki, tiary lub diademy – 20%
- pasek siadka arachidów – 20%
- craftowy pasek maga – 5 - 10%

mamy wiec z czego wybierać by uskładać nasze 63% FCR

statystyki:

- siła do 100 ( tyle wymaga najcięższy przedmiot) odliczamy siłę z innych posiadanych przedmiotów, lepiej zaoszczędzone punkty dać w żywotność, w miarę przechodzenia gry i bogacenia się postaci znajdziemy wiele przedmiotów dających bonus do siły, docelowo może się okazać żę potrzebujemy 50-60 pkt siły by wszystko unieść bo reszta pochodzi z przedmiotów.
- zręczność – nic, lepiej mieć wiecej zycia niż blok, z przedmiotami i tak będziemy mieli ok. 20% szansy na niego, a bonus do obrony dostaniemy z zamrażającej zbroi,
- żywotność – pozostałe punkty, życia nigdy za wiele, każdy punkt zaoszczędzony na innych statystykach pozwoli nam pewniej grac naszą postacią
- energia – nic, sami z siebie będziemy mieli ok. 300 many, z przedmiotami ilość ta wzroścnie do ponad 500

zaczynamy grac:

Na początku nie mamy czym bić nasza główna umiejętność jest dostępna dopiero na 30 poziomie, cóż trzeba sobie radzić inaczej.
Na 6 poziomie mamy pole statyczne, możemy spokojnie obniżyć życie potworków prawie do zera i dobić czymkolwiek, nawet uderzając bronią.
Po wykonaniu zadania z orlicą mamy już najemnika, łuczniczka dobrze będzie nam pomagać, warto ją wykupywać jak zginie by zwiększała swoje umiejętności. Na drugim akcie zmieniamy najemnika na tego od obrony, w wielu przypadkach będzie to nasz docelowy kompan, niektórzy jednak go wymienia na poziomie koszmar na najemnika mającego bonus do ataku.
Miedzy czasie szukamy broni ofensywna umiejętnością czarodziejki, najlepsza będzie z umiejętności zimna ale inne równie dobrze mogą na posłużyć. Rozwijamy drzewko umiejętności, czym jesteśmy w nim wyżej tym mają one większe obrażenia. Wszystkie niewykorzystane punkty dajemy w umiejętność ciepło. Zakładami na siebie przedmioty mające większą szansę na odnalezienia magicznych przedmiotów i szukamy, szukamy, szukamy.
Staramy się grać z innymi graczami w drużynie w ten sposób zdobywając szybciej punkty doświadczenia.
Po 30 poziomie odczujemy ulgę, będziemy posiadać juz naszą zamrażającą kulkę co pozwoli nam samemu wykonywać większość zadań i sprawniej bić potworki w poszukiwaniu rzeczy.

przedmioty:

- broń – na początek cokolwiek ze skillem (umiejętnością), potem broń jednoręczna mająca szybsze rzucanie czarów, docelowo „occulus” wysadzany widokiem tęczy do umiejętności zimna – zupełnie wystarczy
- hełm – na początek cokolwiek co zwiększy nasza przeżywalność, lekkie hełmy wysadzanie szafirami (do many) rubinami (do życia) czy topazami (do magicznych przedmiotów) są dobrym rozwiązaniem, docelowo założymy przyodziewek arlekina mający właśnie te bonusy, oczywiście wysadzany widokiem tęczy do umiejętności zimna
- amulet – zawsze się przyda bonus do drzewka zimna i FCR, docelowo 2 do umiejętności czarodziejki lub kalejdoskop mary
- zbroja – na początek jak z hełmem, można zrobić słowo runiczne „skradanie się” runy TAL+ETH mające 25% FCR, docelowo przerobiona na postać elitarną „skóra żmionoga” wysadzana widokiem tęczy do umiejętności zimna  – zupełnie wystarczy
- tarcza – pocztkowo tarcza wysadzana brylantami, po wykonaniu zadania w 5 akcie lub znalezieniu runek RAL+ORT+TAL można zrobić słowo runiczne „przysięga starożytnych”, docelowo unikalna przerobiona na postać elitarną tarcza „błogosławiony krąg Mosera” wysadzany diamentami a potem runą um i widokiem tęczy do umiejętności zimna
- rękawice – początkowo każde zwiększające naszą przeżywalność, mile widziany bonus do odnajdywania magicznych przedmiotów, docelowo dobre rzadkie, craftowe rękawice lub przerobione osłony fortuny do szukanie rzeczy
- pasek – początkowo jakikolwiek aby miał jak najwięcej miejsca na flaszki ale już przy pierwszym znalezionym lub skompletowanym doskonałym ametyście proponuje zrobić crafta (perf ametyst+runa ith + oprawiony klejnot + lekki pas z hazardu) będziemy z niego mieli 5-10% FCR oraz bonus do many, taki pasek może nam służyć bardzo długo, docelowo zakładamy „siatkę arachidów”
- pierścienie na początek pierścienie z FCR, potem, a może docelowo, rzadkie pierścienie z bonusami do statystyk, ja noszę „krasnoludzką gwiazdę” i „kruczy lód” i nie narzekam, do szukania rzeczy można stosować 2 x pierścień Nagięła mające bonus do magicznych przedmiotów
- buty – początkowo szukamy jak z innymi przedmiotami, zawsze przyda się szybsze bieganie/chodzenie, docelowo „podróżniki” do szukania rzeczy lub „wodołazy” dla większej ilości życia
- talizmany – nimi uzupełniamy odporności i zwiększmy ilość życia, właśnie talizmany z życiem i opornościami będą najbardziej przydatne, przydadzą się także talizmany zwiększające szansę na magiczne przedmioty

co osiągnęliśmy z docelowych przedmiotów:

- przekroczyliśmy próg 63% fcr – broń 30%, zbroja 30%, pasek 5-20%
- mamy ponad 1200 zycia
- mamy ponad 500 many i szybko ją odzyskujemy
- mamy ponad 5000 obrony i ok. 20% szansy na blok
- mamy 75% wszystkie odporności na poziomie piekło
- mamy ok. 700-800 obrażeń z zamrażającej kuli

przechodzenie gry, nabieranie doświadczenia i poszukiwania przedmiotów:

Jak wspominałem do 30 poziomu jest krucho, troszkę nam pomoże dostępna na 24 poziomie umiejętność zamieć. Po 30 poziomie jest dużo łatwiej, grę możemy przechodzić praktycznie sami. Poziom trudności koszmar praktycznie nie sprawia kłopotu. Na poziomie piekło zaczynamy szukać zarobku i staramy się wzmacniać postać. Z kiepskim wyposażeniem spokojnie dojdziemy do Mefista jednak rada zakarum może być wyzwaniem. Proponuję jednak nie lecieć na łeb na szyje dalej tylko pobiegać po 3 lokalizacjach i kilku łatwiejszych bossach by znaleźć rzeczy i nabrać doświadczenia a przez handel doposażyć postać oraz swojego najemnika:
- krwawa orlica i mauzoleum ( 85 poziom mapy )
- rakanishu  i tristram
- andariel
- prastare tunele ( 85 poziom mapy )
- demonolog
- duriel

najemnik (merc)

Dzięki temu, że manę odzyskujemy sobie sami możemy go ubrać pod bicie niewrażliwych na zimno. W takim wypadku ważne są jak największe zadawane obrażenia i odzyskiwanie życia za w czasie zadawania ciosu.
- hełm z bonusem do odzyskiwania życia np. maska z zestawu Tal-Rasha, korona złodziei
- bron najlepiej eteryczna ze słowiem runicznym „siła” runy AMN+TIR, docelowo jednak „zapłata żniwiarza”
- docelowa jego zbroja to słowo runiczne „zdrada” runy SHAEL+THUL+LEM, a po drodze każda zbroja zwiekszająca jego przeżywalność
Taki najemnik spokojnie bije hrabinę, shenka nadzorcę i dzieki niemu możemy chodzić nawet na diablo.

Oto mój wół roboczy :), po jakim czasie dodałem do setupu „wezwanie do broni” zwiększając jej życie do ponad 2600 i manę do ponad 750. Teraz szukam rzeczy przeważnie na krowim poziomie i bijąc aktowych bossow.
Tak oto z małego zrobiłem dużego :)

pozdrawiam kayman









#2 Scyzoryk

Scyzoryk
  • Użytkownik
  • 593 postów

Napisano 23 marca 2009 - 16:16

Wszystko ładnie opisane i wytłumaczone, a przede wszystkim tanie...

9 :D

Pozdro.

#3 Kugi

Kugi
  • Użytkownik
  • 602 postów
  • LocationMMz

Napisano 23 marca 2009 - 16:40

- drzewko zimna (pozostałe punkty)
--- zamarżnięta kula  - 20 pkt – nasza główna broń
--- lodowy grot – 20 pkt – synergia (ulepszenie) do naszej zamrażającej kuli, da nam o 40% wieksze obrażenia


lodowy pocisk ^^

#4 Guest_kayman_*

Guest_kayman_*
  • Gość

Napisano 23 marca 2009 - 16:52


- drzewko zimna (pozostałe punkty)
--- zamarżnięta kula  - 20 pkt – nasza główna broń
--- lodowy grot – 20 pkt – synergia (ulepszenie) do naszej zamrażającej kuli, da nam o 40% wieksze obrażenia


lodowy pocisk ^^


tak tak, pisalem z pamieci juz poprawione

#5 Bop

Bop
  • Użytkownik
  • 409 postów

Napisano 23 marca 2009 - 17:23

Kolejna bardzo przydatna strategia na forum. Dla poczatkujacych jak znalazl, wszystko ladnie i zrozumialem opisane. Jak dla mnei 9/10, widzial bym kilka alternatyw.

Szczegolnie dotyczy to poczatku :
Amulet: mysle ze 2 do umiejetnosci czarodziejki 10 fcr  bedzie wystarczajacy, ba nawet te 10 fcr bedzie niezbedne ale o tym zaraz. Nigdy mara mi nie pasowala do tanich postaci, ogolnie mialem uprzedzenia do tego amuletu.
Tarcza: Bezoki mur- 20 fcr no i bonus do umiejetnosci. Stracimy jedno gniazdo, nie wlozymy widoku teczy podnoszacego nasze obraznia ale zyskamy jeden poziom umiejetnosci co nam to zrekompensuje ( nie wiem co da wiecej obrazien), bardziej chodzi mi o fcr.
Rekawice: Z setu tranga 20 fcr i odpornosc na zimno, ktora sie przyda
Reszte zostawil bym bez zmian ale podobnie jak z mara- siatka archaidow do taniej postaci wg mnie nie pasuje.

I teraz sprawa z fcr przedstawiala by sie tak: 30 bron, 30 zbroja, 20 rekawice, 20 tarcza, 10 amulet = 110 . Przyznaje 63 fcr dla takiej czarodziejki wedlug mnie tez wystarczy ale szczegolnie w teleportowaniu jest ona taka troche oporna, sklanial bym sie do 105 dla lepszej wygody gry. Co stracimy: 25 do wszystkich odpornosci (oprocz zimna) z tarczy, bloku ubedzie ale i tak czy tak bedzie on malutki i te 30 mf z rekawic. Zyskamy 1 do umiejetnosci, szybsze teleportowanie sie i rzucanie pozostalych czarow, kopa do many .

Co do merca to jednak bylbym za olsnieniem,  wtedy w cieplo dac od 1 do 5 punktow, ktore mozesz wladowac w co Ci sie podoba np sciane ognia czy inna umiejetnosc, ktora chociaz troche pomoze mercowi ubic potwory z niewrazliwoscia na zimno.

To tylko takie moje propozycje. Co do taktyki to tak jak juz pisalem 9/10 jak dla mnie.

Pozdro Kayman.




#6 Sierg

Sierg
  • Użytkownik
  • 1 301 postów
  • LocationSławków
  • d2jsp Siergiej
  • Konto D2 sierg
  • Battle.Tag: sierg#2388

Napisano 23 marca 2009 - 17:33

Zastanawia mnie tylko 1 rzecz.
Czy warto maxowac cieplo? Naprawde brakuje Ci many po daniu tam 1 symbolicznego punktu?

#7 Guest_kayman_*

Guest_kayman_*
  • Gość

Napisano 23 marca 2009 - 17:49

Zastanawia mnie tylko 1 rzecz.
Czy warto maxowac cieplo? Naprawde brakuje Ci many po daniu tam 1 symbolicznego punktu?


brakowalo many, gralem na 6 craftach z odzyskiwaniem many czyli rekawice, pas buty, 2 x ring i amulet i potrafilo zabraknac bo kulka bierze ponad 40 many, a jak cie uderzy potworek ze spalaniem many robila sie tragedia, ani bic ani uciec czasami, wiec albo takie rozwiazanie bo proste albo merc z olsnieniem, a olsnienia jak widac wlasnie chcialem sie pozbyc

Bop i Razor dzieki za uznanie

do Bop
masz racje z fcr tylko chodzilo mi o wymaksowanie w miare wszystkiego i to sie udalo przy niewielkich kosztach, strata soketu to niewielka strata ale stata resow na hell to juz wiele,  na poczatku laddera nie kupisz charmow do wymaksowania resow, co znajdziesz to masz, a szkoda nie bic np rady zakarum lub pasc bo dostaniesz z blykow idac po anie
ale jak widac latwo ja przerobic na wyzsze progi i jestem tego swiadom
pozdr


#8 idid

idid
  • Administrator
  • 1 248 postów
  • LocationR-Śl

Napisano 23 marca 2009 - 17:51

Ja mimo wszystko musze troche ponarzekac pomimo ze widze kawal fajnej roboty. Wiec jedyna rzecza, ktora jak dla mnie jest tutaj totalnie zbedna to RBFY w itemach. 2 Rbfy naprawde nie zrobia nam jako takiej roznicy przy dmg na pvm a sa jednak wydadtkiem. Radzilbym wsadzic cos innego.

Zastanawia mnie tylko 1 rzecz.
Czy warto maxowac cieplo? Naprawde brakuje Ci many po daniu tam 1 symbolicznego punktu?


To jest PvM, nie potrzebuje tu ES i Telekinesis wiec jesli nastawia sie tylko i wylacznie na orba to moze sobie to wymaxowac bo czemu nie?

#9 saszaZamosc

saszaZamosc
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • LocationZamość/Lublin

Napisano 23 marca 2009 - 17:53

Wyglada teoretycznie ladnie 9/10, kiedys trzeba bedzie sprobowac. Zastanawiam sie czy np amu tala nie bylby lepszy juz od mary? Niby resow nie ma, ale za to tanszy, a i tak daje nam+2 do skila

#10 Guest_kayman_*

Guest_kayman_*
  • Gość

Napisano 23 marca 2009 - 17:57

Wyglada teoretycznie ladnie 9/10, kiedys trzeba bedzie sprobowac. Zastanawiam sie czy np amu tala nie bylby lepszy juz od mary? Niby resow nie ma, ale za to tanszy, a i tak daje nam+2 do skila


amu tala jest jak najbardziej 2 do soski a o nim pisalem

pozdr

e;/ mara da lepsze boo

#11 Kugi

Kugi
  • Użytkownik
  • 602 postów
  • LocationMMz

Napisano 23 marca 2009 - 18:04

jak dla mnie strategia 10/10 nie dość że z pamięci to do tego niezła na start :D

#12 Guest_kayman_*

Guest_kayman_*
  • Gość

Napisano 23 marca 2009 - 18:10

jak dla mnie strategia 10/10 nie dość że z pamięci to do tego niezła na start :D


dzieki Pumbi
ale i tak ktos dal jeden ^^, ciekawe kto :P

#13 Kugi

Kugi
  • Użytkownik
  • 602 postów
  • LocationMMz

Napisano 23 marca 2009 - 18:23


jak dla mnie strategia 10/10 nie dość że z pamięci to do tego niezła na start :D


dzieki Pumbi
ale i tak ktos dal jeden ^^, ciekawe kto :P

Nie ma za co dziękować... stwierdzam fakty^^
Co do tej jedynki niech nikt się nie przyznaje bo będziemy klepać :P

#14 Yurez

Yurez
  • Użytkownik
  • 826 postów

Napisano 23 marca 2009 - 18:43

Mam pewną uwage , nie lepiej by za tarcze dać Whistana? Ten MB może ''urwatować dupe'' . Do whistana można wsadzić rbfa / uma czy tam JAH dla life

#15 Guest_kayman_*

Guest_kayman_*
  • Gość

Napisano 23 marca 2009 - 18:47

Mam pewną uwage , nie lepiej by za tarcze dać Whistana? Ten MB może ''urwatować dupe''


nie bo wsadze 2 eld'y do mosera i mam nie dosc ze 75% (65+7+7=79) na blok z tarczy to jesze resy i dobrze ponad 370 defa z tarczy, ale pod max blok trzeba zmienic statystyki, nie probowalem wiec sie nie wypowiadam, postawilem na max life

e:/ mowimy tu o bloku z up morsera!!! w tym temacie jest screen --> http://forum.diablo2...p?topic=12380.0

#16 Yurez

Yurez
  • Użytkownik
  • 826 postów

Napisano 23 marca 2009 - 18:51


Mam pewną uwage , nie lepiej by za tarcze dać Whistana? Ten MB może ''urwatować dupe''


nie bo wsadze 2 eld'y do mosera i mam nie dosc ze 75% (65+7+7=79) na blok z tarczy to jesze resy i dobrze ponad 370 defa z tarczy, ale pod max blok trzeba zmienic statystyki, nie probowalem wiec sie nie wypowiadam, postawilem na max life


No tak , ale wiadomo z MB się ''wygodniej'' gra :)

btw. Taktyka bardzo fajna , dobra na początek :)) Planuje taką zrobić na HC

#17 Guest_kayman_*

Guest_kayman_*
  • Gość

Napisano 23 marca 2009 - 19:02

Ja mimo wszystko musze troche ponarzekac pomimo ze widze kawal fajnej roboty. Wiec jedyna rzecza, ktora jak dla mnie jest tutaj totalnie zbedna to RBFY w itemach. 2 Rbfy naprawde nie zrobia nam jako takiej roznicy przy dmg na pvm a sa jednak wydadtkiem. Radzilbym wsadzic cos innego.


mam 4 rbf'y bron, czako viper, moser
sam znalazlem i nie wszystkie sa perf
max to 20%, synergia daje tylko 40%,wiec polowa synegii to nie malo,  jak sie nie ma lub nie chce (jak ja)  skillerow bo jest sie zapchany 7mf charmami lub charmami do zycia jest to jakas alternatywa do zwiekszenia dmg
rzecz do przemyslenia
pozdr

#18 DarkVaust

DarkVaust
  • Administrator
  • 1 408 postów
  • LocationSławków

Napisano 23 marca 2009 - 19:09

synergie trochę inaczej działają niż dmg w rbfów z tego co wiem :)

#19 Scyzoryk

Scyzoryk
  • Użytkownik
  • 593 postów

Napisano 23 marca 2009 - 21:31

A może zamiast occu to wizzi'ego jej dać (mana, gozu @res, fcr), ale z drugiej strony tracimy skills, co za tym idzie dmg.
W ciepło imo starczy 5. Wiem, że many jest mało bo miałem taką soske na mld... Ale dajemy mercowi  olśnienie (jest dość tanie) i problem z maną szybko znika. Z resztą punktów, dał bym np. w ścianę ognia (dobry skill na imunny)....

#20 Guest_kayman_*

Guest_kayman_*
  • Gość

Napisano 23 marca 2009 - 21:34

A może zamiast occu to wizzi'ego jej dać (mana, gozu @res, fcr), ale z drugiej strony tracimy skills, co za tym idzie dmg.
W ciepło imo starczy 5. Wiem, że many jest mało bo miałem taką soske na mld... Ale dajemy mercowi  olśnienie (jest dość tanie) i problem z maną szybko znika. Z resztą punktów, dał bym np. w ścianę ognia (dobry skill na imunny)....


kogo niewrazliwego na zimno mam rozwalic??? :) wybieraj, jak trzeba udowdnie w grze :P




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych