Postaram się by na początku była tania, wręcz korzystała z tego co znajdzie lub sami możemy zrobić, a w miarę jak będziemy się bogacić coraz mocniejsza.
Nie będzie miała kolosalnych obrażeń ale przejdzie sama większość gry, samemu nie zrobiłem nią tylko 1 zadania (starożytni) na poziomie piekło.
umiejętności:
- drzewko ognia (20)
--- ciepło – 20 pkt. – wszystko opiera się na czarach, a czary są z many, wiec odzyskiwanie many jest bardzo istotne, poza tym na początku nie możemy liczyć na rzeczy wspomagające odzyskiwanie many, w późniejszym etapie umiejętność ta zaprocentuje „uwolnieniem” naszego najemnika od broni wspomagającej odzyskiwanie many, przez co może być skuteczniejszy w biciu potworków niewrażliwych na zimno
- drzewko błyskawic(3)
--- pole statyczne – 1 pkt – umiejętność pozwala zmniejszyć ilość życia potworków (WRAŻLIWYCH na błyskawice) o 25% na czar - prawie do zera na poziomie normalnym, do 75% na poziomie koszmar i do 50% na poziome piekło, bardzo przydatne do bicia potworków z dużą ilością życia jak np. aktowych bossów
--- telekineza – 1 pkt - na dojście
--- teleport – 1 pkt – nieoceniona umiejętność, szybkie przemieszczanie się, możliwość szybkiej ucieczki, nie widziałem czarodziejki bez teleportu
- drzewko zimna (pozostałe punkty)
--- zamarżnięta kula - 20 pkt – nasza główna broń
--- lodowy pocisk – 20 pkt – synergia (ulepszenie) do naszej zamrażającej kuli, da nam o 40% wieksze obrażenia
--- mistrzostwo we władaniu zimnem – 20 pkt – zmniejsza odporność przeciwnika na zimno przez co zadajemy mu większe obrażenia
--- zamrażająca zbroja – 20 pkt – umiejętność ta daje nam bunus do obrony a jak potworek wrażliwy na zimno nas uderzy to zbroja go na kilka sekund zamrozi, umiejętność tę rozwijamy na końcu
--- 4 punkty musimy przeznaczyć na dojście do zamrażającej kuli
szybsze rzucanie czarów (FCR):
0% = 13
9% = 12
20% = 11
37% = 10
63% = 9 <-- ten próg nas interesuje
105% = 8
200% = 7
próg 63% FCR jest zupełnie wystarczający dla naszej bohaterki, jest tani i łatwy do osiągnięcia nawet z kiepskimi rzeczami, suma szybszego rzucania czarów ze wszystkich przemioty powinna być większa lub równa 63%
szybsze rzucanie czarów maja przedmioty:
- niektóre magiczne i rzadkie różdżki, kule i laski – 20%
- niektóre unikalne bronie z klasy kul, lasek i różdzek - 30- 50%
- niektóre słowa runiczne w broniach – 20-40%
- rękawice pięść maga, rekawice z zestawu Trang-Oul’a – 20%
- magiczne, rzadkie, craftowe pierścienie – 10 %
- magiczne i rzadkie amulety – 10%
- craftowe amulety – do 20%
- niektóre unikalne zbroje – 20 – 30%
- niektóre słowa runiczne w zbrojach – 25%
- niektóre unikalne tarcze – 20%
- słowo runiczne duch w tarczy – 25-35%
- niektóre magiczne lub rzadkie obrecze, koronetki, tiary lub diademy – 20%
- pasek siadka arachidów – 20%
- craftowy pasek maga – 5 - 10%
mamy wiec z czego wybierać by uskładać nasze 63% FCR
statystyki:
- siła do 100 ( tyle wymaga najcięższy przedmiot) odliczamy siłę z innych posiadanych przedmiotów, lepiej zaoszczędzone punkty dać w żywotność, w miarę przechodzenia gry i bogacenia się postaci znajdziemy wiele przedmiotów dających bonus do siły, docelowo może się okazać żę potrzebujemy 50-60 pkt siły by wszystko unieść bo reszta pochodzi z przedmiotów.
- zręczność – nic, lepiej mieć wiecej zycia niż blok, z przedmiotami i tak będziemy mieli ok. 20% szansy na niego, a bonus do obrony dostaniemy z zamrażającej zbroi,
- żywotność – pozostałe punkty, życia nigdy za wiele, każdy punkt zaoszczędzony na innych statystykach pozwoli nam pewniej grac naszą postacią
- energia – nic, sami z siebie będziemy mieli ok. 300 many, z przedmiotami ilość ta wzroścnie do ponad 500
zaczynamy grac:
Na początku nie mamy czym bić nasza główna umiejętność jest dostępna dopiero na 30 poziomie, cóż trzeba sobie radzić inaczej.
Na 6 poziomie mamy pole statyczne, możemy spokojnie obniżyć życie potworków prawie do zera i dobić czymkolwiek, nawet uderzając bronią.
Po wykonaniu zadania z orlicą mamy już najemnika, łuczniczka dobrze będzie nam pomagać, warto ją wykupywać jak zginie by zwiększała swoje umiejętności. Na drugim akcie zmieniamy najemnika na tego od obrony, w wielu przypadkach będzie to nasz docelowy kompan, niektórzy jednak go wymienia na poziomie koszmar na najemnika mającego bonus do ataku.
Miedzy czasie szukamy broni ofensywna umiejętnością czarodziejki, najlepsza będzie z umiejętności zimna ale inne równie dobrze mogą na posłużyć. Rozwijamy drzewko umiejętności, czym jesteśmy w nim wyżej tym mają one większe obrażenia. Wszystkie niewykorzystane punkty dajemy w umiejętność ciepło. Zakładami na siebie przedmioty mające większą szansę na odnalezienia magicznych przedmiotów i szukamy, szukamy, szukamy.
Staramy się grać z innymi graczami w drużynie w ten sposób zdobywając szybciej punkty doświadczenia.
Po 30 poziomie odczujemy ulgę, będziemy posiadać juz naszą zamrażającą kulkę co pozwoli nam samemu wykonywać większość zadań i sprawniej bić potworki w poszukiwaniu rzeczy.
przedmioty:
- broń – na początek cokolwiek ze skillem (umiejętnością), potem broń jednoręczna mająca szybsze rzucanie czarów, docelowo „occulus” wysadzany widokiem tęczy do umiejętności zimna – zupełnie wystarczy
- hełm – na początek cokolwiek co zwiększy nasza przeżywalność, lekkie hełmy wysadzanie szafirami (do many) rubinami (do życia) czy topazami (do magicznych przedmiotów) są dobrym rozwiązaniem, docelowo założymy przyodziewek arlekina mający właśnie te bonusy, oczywiście wysadzany widokiem tęczy do umiejętności zimna
- amulet – zawsze się przyda bonus do drzewka zimna i FCR, docelowo 2 do umiejętności czarodziejki lub kalejdoskop mary
- zbroja – na początek jak z hełmem, można zrobić słowo runiczne „skradanie się” runy TAL+ETH mające 25% FCR, docelowo przerobiona na postać elitarną „skóra żmionoga” wysadzana widokiem tęczy do umiejętności zimna – zupełnie wystarczy
- tarcza – pocztkowo tarcza wysadzana brylantami, po wykonaniu zadania w 5 akcie lub znalezieniu runek RAL+ORT+TAL można zrobić słowo runiczne „przysięga starożytnych”, docelowo unikalna przerobiona na postać elitarną tarcza „błogosławiony krąg Mosera” wysadzany diamentami a potem runą um i widokiem tęczy do umiejętności zimna
- rękawice – początkowo każde zwiększające naszą przeżywalność, mile widziany bonus do odnajdywania magicznych przedmiotów, docelowo dobre rzadkie, craftowe rękawice lub przerobione osłony fortuny do szukanie rzeczy
- pasek – początkowo jakikolwiek aby miał jak najwięcej miejsca na flaszki ale już przy pierwszym znalezionym lub skompletowanym doskonałym ametyście proponuje zrobić crafta (perf ametyst+runa ith + oprawiony klejnot + lekki pas z hazardu) będziemy z niego mieli 5-10% FCR oraz bonus do many, taki pasek może nam służyć bardzo długo, docelowo zakładamy „siatkę arachidów”
- pierścienie na początek pierścienie z FCR, potem, a może docelowo, rzadkie pierścienie z bonusami do statystyk, ja noszę „krasnoludzką gwiazdę” i „kruczy lód” i nie narzekam, do szukania rzeczy można stosować 2 x pierścień Nagięła mające bonus do magicznych przedmiotów
- buty – początkowo szukamy jak z innymi przedmiotami, zawsze przyda się szybsze bieganie/chodzenie, docelowo „podróżniki” do szukania rzeczy lub „wodołazy” dla większej ilości życia
- talizmany – nimi uzupełniamy odporności i zwiększmy ilość życia, właśnie talizmany z życiem i opornościami będą najbardziej przydatne, przydadzą się także talizmany zwiększające szansę na magiczne przedmioty
co osiągnęliśmy z docelowych przedmiotów:
- przekroczyliśmy próg 63% fcr – broń 30%, zbroja 30%, pasek 5-20%
- mamy ponad 1200 zycia
- mamy ponad 500 many i szybko ją odzyskujemy
- mamy ponad 5000 obrony i ok. 20% szansy na blok
- mamy 75% wszystkie odporności na poziomie piekło
- mamy ok. 700-800 obrażeń z zamrażającej kuli
przechodzenie gry, nabieranie doświadczenia i poszukiwania przedmiotów:
Jak wspominałem do 30 poziomu jest krucho, troszkę nam pomoże dostępna na 24 poziomie umiejętność zamieć. Po 30 poziomie jest dużo łatwiej, grę możemy przechodzić praktycznie sami. Poziom trudności koszmar praktycznie nie sprawia kłopotu. Na poziomie piekło zaczynamy szukać zarobku i staramy się wzmacniać postać. Z kiepskim wyposażeniem spokojnie dojdziemy do Mefista jednak rada zakarum może być wyzwaniem. Proponuję jednak nie lecieć na łeb na szyje dalej tylko pobiegać po 3 lokalizacjach i kilku łatwiejszych bossach by znaleźć rzeczy i nabrać doświadczenia a przez handel doposażyć postać oraz swojego najemnika:
- krwawa orlica i mauzoleum ( 85 poziom mapy )
- rakanishu i tristram
- andariel
- prastare tunele ( 85 poziom mapy )
- demonolog
- duriel
najemnik (merc)
Dzięki temu, że manę odzyskujemy sobie sami możemy go ubrać pod bicie niewrażliwych na zimno. W takim wypadku ważne są jak największe zadawane obrażenia i odzyskiwanie życia za w czasie zadawania ciosu.
- hełm z bonusem do odzyskiwania życia np. maska z zestawu Tal-Rasha, korona złodziei
- bron najlepiej eteryczna ze słowiem runicznym „siła” runy AMN+TIR, docelowo jednak „zapłata żniwiarza”
- docelowa jego zbroja to słowo runiczne „zdrada” runy SHAEL+THUL+LEM, a po drodze każda zbroja zwiekszająca jego przeżywalność
Taki najemnik spokojnie bije hrabinę, shenka nadzorcę i dzieki niemu możemy chodzić nawet na diablo.
Oto mój wół roboczy
Tak oto z małego zrobiłem dużego
pozdrawiam kayman












