1. Wstęp.
Build ten ma na celu ukazanie, niektórym mojego poglądu na rozwój i ubiór amazonki na bow. Po kilku miesiącach gry zauważam wiele nieprawdiłowości w
dostaępnych taktykach dla amazonki, w ten sposób zacząłem pracować nad swoim buildem, który zaprezetnuje poniżej.
A więc w tym przypadku mamy doczynienia z amazonką opierającą się na drzewku łuków, ale w razie potrzeby broniącej się za pomocą tarczy + oszczepu i
odpowiednich skilli. W taktyce tej chce obalić mit, w którym doradza się budowe dexazonek. Dexazonki może i mają dmg, a przy odpowiednim ekwipunku
nienajgorszy poziom życia, ale mimo to sprawdzają się świetnie jedynie na 4v4 przy odpowiednim zabezpieczeniu. Poniższa amazonka będzie hybrid łączącą vita i
dex.
2. Wady i zalety tej amazonki.
Zalety:
ładny (jak na amke) poziom life
wystarczający dmg
dobre uniki
mobilna na TvT jak i na PvP
Wady:
duży koszt
więcej chyba nie zauważam
3. Ekwipunek.
I tutaj mamy najważniejszy dział naszej amazonki. Jesteś niezamożny nawet nie buduj bowki, bo to dziura bez dna i non stop musimy kupywać nowe przedmioty.
Dodam, że wszystko z poniżej prezentowanych itemów (na screenach) leży na mojej amce, więc nie pisze o jakiś bzdurach i itemach, których nie mam. Tak więc
zaczynamy:
I. Hełmy.
Podstawą w takiej amce jest czako, wraz z klejnotem 40 ed 15 ias, potrzebnym nam do osiągnięcia progu 147 ias. Nasz głowny wybór na 1v1.
http://www.fotosik.p...fc51623592.html
Kolejnym przydatnym hełmem będzie tiara z życiem i 3 soxami, soxujemy 3 x 40 ed 15 ias. Wspaniał zabawka na TvT, z bo mamy więcej life niż na czako,
dodatkowo dużo więcej dmg.
http://www.fotosik.p...b5714bcd43.html
Nasz trzeci wybór jest niezbędny vs ele teams - Strażnik KIry. Wciskamy 40 ed 15 ias, jak przy Czako, aby dosięgnąć 147 ias.
http://www.fotosik.p...0e0ab979ec.html
Czwarta i ostatnia opcja (atm nie posiadam xP) to Circ 2 ama 30 frw 2 sox z 40 ed 15 ias i 40 ed 9 dex.
II. Zbroja.
Podstawą jest zbroja socketowana 4 x 40 ed 15 ias, mile widziany life i brak -frw. Niezbędna dla uzyskania 147 ias. Poniżej screen mojego ap.
http://www.fotosik.p...3411a62acd.html
Kolejna zbroja to forti, używam wraz z tiarą, uzyskujemy 9x ias
http://www.fotosik.p...65ad7b8878.html
To tyle co do armorków.
III. Amulety.
Tutaj dwie opcje.
Oko kota, preferuje ten amulet, ładny frw, dex i ias.
http://www.fotosik.p...d69ebb3ea4.html
Druga to hl, ładna szansa na zabójcze, pozatym ias, skill i res, przyadje się na foha
http://www.fotosik.p...123fc083ab.html
IV. Pasek.
Podstawa to oczywiście dungo.
http://www.fotosik.p...314a919e9d.html
Czasen przydaje się tgv.
V. Buty.
Pierwszy wybór to WT. Ładny kop do dmg, str i vita.
http://www.fotosik.p...b5c169e52b.html
Następna pozycja, nieobowiązkowa, chociaż czasem się przydaje to gores. Dobra ze względu na mody.
http://www.fotosik.p...9c9c4e1b80.html
DOdatkowo jeszcze infernosy, aldurki oraz rare z resami, poniżej screen moich na team blizz i fb.
http://www.fotosik.p...040dfe99d1.html
VI. Rękawice.
Kolejna istotna rzecz u naszej amki. A więc podstawą będzie bonus do drzewka biernych i magii. Dodatkowo poszukujemy modów typu ias, dex. Imo powinniśmy mieć
2 pary.
Pierwsze to 2 passiv/20 ias/dex/res. Nosimy je przy kombinacji 160/60 + czako, oraz tiara + forti.
Druga to 3 passiv 20 dex. Nosimy podczas noszenia na głowie tiarki i 160/60 na klacie. co doda nam kapitalnego kopa do dmg.
VII. Pierścienie.
Tutaj jestem stanowczym przeciwnikiem wymślnych rare, craftów itd. Najlepszym wyborem będzie duet Ravenów. Dlaczego? Jeśli kupujemy taki gozu dex/str/life
ring nie możemy go podmieniać na jakiś abs i np. vs taką fb musimy latać w ravenie, bez absa na fire (zamraża nas ca).
Oprócz tego abs ringi czyli Dwarf i Wisp.
Jeśli już decydujemy się na rare, proponałbym kupić takiego bez str.
VIII. Broń.
Tutaj nie ma co gadać - jedyne rozsądne rozwiązanie - WF z 40 ed 15 ias.
http://www.fotosik.p...d34fff9470.html
Imo wf przewyższa Faith. Dlaeczego? DMg dużo większy, prócz tego tańszy i mamy 1 soxa. Faith zdecydwanie droższe, mamy więcej ar niż na WF, ale ar wystarcza
zdecydowanie
Druga broń, która nosimy na switchu to eth upped tyty.
http://www.fotosik.p...39e2b28545.html
IX. Tarcza.
Na switch dla tytów nosimy coś z poniższych.
Storm z jahem/berem/40 ed 15 max.
Sanktuary - kapitalne vs ele teams.
Kite 5x-60 life 3 sox - 3xJAH - dobry wybór na necia. Im więcej life tym lepiej
Przydaje się także Strażnik Lancy - razemz Jahem daje nam 30 frw, 100 life i 20% zabójczego.
X. Equip.
A więc w equip nosimy
Torch dla amki 19-20 stas.
Anii, j/w.
Charmy, które są niezbędne dla naszego builda, a mianowicie dmg/ar/life, bądź dmg/ar/frw.
http://www.fotosik.p...6c4e2a513a.html
http://www.fotosik.p...d3ae37b786.html
http://www.fotosik.p...01fa15ab39.html
A więc mamy już ubraną amkę. Teraz możemy przejść dalej.
4. Statystyki.
SIła - tak by grając an Tiarce + Gore unieść WF.
Zręczność i Vita. Tutaj zależy dużo od naszych charmów, musimy rozdać na wyczucie, tak aby osiągnąć doby life i dmg. W przypadku perf eq wypchanego 37 x
3/20/20 good statami będą 6k/2k. Moja amka atm osiąga 5.5/1.6 na Czako i 6/1.5 na tiarce.
Energia - nic.
5. Skille.
Tutaj też dużo zależy od naszego "widzi mi się".
I. Bow:
- strzała kierowana - maxujemy, podstawowy atak. Wiadomo na czym polega, pożera malutko many
- strzał seryjny - tak by osiągać 14-16 strzał, zależnie od itemów - więćej imo nie potrzeba
- reszta na dojście.
II. Java:
- dźgnięcie - popularny jab, dajemy 1 pkt - ładnie sprawdza się w przypadku bliższego kontaktu z innymi charami, wyciskamy dmg zbliżony do 3k
- furia - 1 pkt, nasz drugi atak na switchu, kiedy zmuszenie jestesmy do obrony (np. name lock zakładany przez amke)
- reszta na dojście.
III. Bierne:
- uderzenie krytyczne - max, co do tego nie ma wątpliwości druga po ga najważniejsza umiejętność naszej bowki,
- omijanie i odskok - warto dobić do granic 17-19 pkt, w zależności od naszego eq wzrastają procenty,
- penetracja i unik - imo tutaj decydujemy się na jeden skill i wbijamy reszte, unik kapitalny na mele chars, penetracja doda nam duuuużo ar, ja psotawiłem
na 2 opcje
- reszta po 1.
6. Co nie cona temat walki.
Jako, że to PvP i TvT amka warto wspomnieć o dokładniejszych zachowaniach, a więc tak:
- vs Bowka/Hybryd bow java ubieramy czako, gore bądź WT, 160/60 arm i jak najwięcej frw. Gramy defensywnie, ciągle będąc w ruchu. Podstawą jest włączenie
CHODZENIA, co zwiększa naszą szansę na blok. POsyłamy dużo strzał, uważając na te rywala, często switchujemy, w razie okazji raszujemy jabem.
- vs Javka ubieramy abs i możliwie najwięcej frw, stramy się być ciągle w ruchu, na 1v1 dobrze ograna javka jst naprawdę groźnym rywalem.
- vs Barb jak najwięcej Dr, Storm, i frw, często switchujemy i dużo gramy na fury, zmieniamy łuk kiedy barb znajduje się w bezpiecznej odległości i wykonuje
ww
- vs wszystkie Soski śmigamy na Kirze i absach. Staramy się dać SM, o ile ten działa (a o tym później) i dużo biegamy uważają na name locka,
- vs Dru Mele dużo frw i dr, ciężki przeciwnik jeśli nie uda nam się go znacznie uszkodzić zanim znajdzie się przy nas może być parno, gramy podobnie jak vs
barb, dużo za pomocą fury
- vs Dru Ele mass frw i dr, dużo biegamy strzelając multi aby ubić jego zoo, potem ewentualnie ga
- vs Necro Psn, Bone - mass life posyłamy dużo ga i staramy się załadować mu sm, unikamy również BP
- vs Summon Nec - tutaj staramy się ubić mu tą rasę zanim zrobi nam tele na twarz
- vs Foh - staramy ustawić się w dobrym miejscu i przywołać Przynęte i Walkirie, tak aby trudne stało się trafienei nas pociskiem, w razie używania Smite i
charge warto grać na bloku i bić fury
- vs Hammer - hammer będzie ciężkim rywalem, jeśli na switchu będzie miał zabawkę taką jak Grief
tym trudniej trafic w nas tele, a wtedy otwraty jest na nasz strzałki/fury
- vs Smiter - podobnie jak na foha, dużo ga, w razie podejścia do nas gramy na fury/jab
- vs Asska Trap - tutaj liczy się fhr, uważamy na jej mb i trapy staramy się odbiegać jak najdalej i słać ga
- vs Asska WW - podobnie jak barb
7. Progi, i inne infos.
Progi szybszego odzyskiwania równowagi Progi szybszego rzucania czarów
Progi 11 10 9 8 7 6 5 4 3
Potrzebne FHR 0% 6% 13% 20% 32% 52% 86% 174% 600%
Czasem warto zadbać o FHR vs assa.
Progi 15 14 13 12 11 10 9 8 7
Blade Bow, Wielki Łuk, Matriarchalny Łuk (-10) 0% 8% 22% 42% 75% 142%
Shadow Bow, Diamentowy Łuk, Strażniczy Łuk (0) 0% 9% 20% 37% 63% 105% 200%
Pajęczy Łuk (5) 0% 10% 15% 30% 50% 75% 125% 240%
Krzyżowy Łuk, Hydrzy Łuk, Wielki Matroni Łuk (10) 0% 5% 11% 22% 35% 56% 89% 147% 293%
Na co nie działa SM?
A więc jest pare skilli na które nie zadziała nasz SM.
- orb
- blizz
- trap
- hammer
- foh.
8. Na zakończenie...
A więc taktyka skończona, czy też opisana. Mam nadzieje, że przyda się komuś do buildu nowej amki. Chciałbym podziękować kumplom z klanu, którzy pomogli mi
ogarniać ten char, a także Kamili, która była miła i pomogła mi odpowiednio zaprojektować tą amkę.
Chciałbym jeszcze przeprosić jeśli moje teksty są choatyczne, bądź znajdą się w nich błędy. Nigdy nie byłem dobry z polskiego












