Skocz do zawartości


Zdjęcie

Assa c/c - poison tail - by bidon666


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

Ankieta: Jak oceniasz tą strategię [w skali 1-5]? (8 użytkowników oddało głos)

Jak oceniasz tą strategię [w skali 1-5]?

  1. 1 - gniot (0 głosów [0.00%])

    Procent z głosów: 0.00%

  2. 2 - nieudany eksperyment (0 głosów [0.00%])

    Procent z głosów: 0.00%

  3. 3 - dużo takich (1 głosów [12.50%])

    Procent z głosów: 12.50%

  4. 4 - udany eksperyment (4 głosów [50.00%])

    Procent z głosów: 50.00%

  5. 5 - dobra (3 głosów [37.50%])

    Procent z głosów: 37.50%

Głosuj Goście nie mogą oddawać głosów

#1 bidon666

bidon666
  • Użytkownik
  • 195 postów
  • LocationPL

Napisano 21 stycznia 2007 - 22:40

Kilka słów na początek [to już taki standard]. To moja któraś z kolei assa cc/cs. Build ten
zbudowałem korzystając ze swoich doświadczeń z asskami, jak i z doświadczenia i builda
niejakiego SROKA [aczkolwiek jego assa miała zupełnie inny charakter i inne przeznaczenie].
Build jest przeznaczony dla osób które chcą zrobić niestandardową assę na PvM – i to
prosiłbym zapamiętać – jest to wyłącznie build PvM. Na pewno walka assą c/c nie
bedzie tak szybka jak trap assą, czakrą light, necro summonem czy hammerem, ale wiele osób lubi asski oraz granie nimi. Ponadto w buildzie tym pokarzę, że z asski c/c można wyciągnąć DUŻY damage – jak na ten typ postaci. Ile wyciągnęłem z tej asski c/c – DAMAGE 52K!
I jeszcze jedno – nie uważam, że mój build jest jedynym słusznym i właściwym, ocene
pozostawiam wam. Przy czym chciałbym raz jeszcze napisac, że jest to tylko i wyłacznie
build PvM. Nie próbojcię z podanymi poniżej ustawieniami robić z tej asski ‘zawodnika’ na
PvP – bo nic z tego nie wyjdzie. Zrobię w nim opis przedmiotów z zaznaczeniem których
używamy dla uzyskania max demage, oraz z info jakich przedmiotów używać dla normalnego grania pvm [demage jest dużo mniejszy – nawet o połowę, ale tak zbudowany charakter jest o wiele skuteczniejszy i dłużej przeżywa]. Rozpisałem statystyki do 90 lvl.

Dlaczego nazwa poison tail lub venom tail? Z dwóch powodów – pierwsze co bedziemy robić to maksujemy skill jad/venom – czyli właśnie uderzenie od trutek. Druga sprawa bedziemy używać jako uderzenia kończącego – skilla ogon smoka/dragon tail.

Dobra oto z czym startujemy i w co dajemy punkty i skille. Po kolei będę objeśniał dlaczego tyle a nie więcej... i jakie przedmioty będą pod to potrzebne.

Atrybuty na startcie:

Strength: 20
Dexterity: 20
Vitality: 20
Energy: 25

Ile punktów my dajemy w poszczególne statystyki:

Strength: +45 = co daje nam sume 65 /można więcej-mniej zależy od itemów
Dexterity: +50 = co daje nam sume 70 /można więcej-mniej zależy od itemów
Vitality: +all
Energy: + 0 = co daje nam sume 25

I teraz co i dlaczego. Siła +45 żeby spokojnie starczyło na wszystkie potrzebne itemy [nie będziemy nosić Enigmy tylko Bramble, więc trzeba sobie tak poradzić]. Item który ma
największe wymagania co do siły [z tych które będziemy używać] to buty – Shadow Dancery
[Tancerz Cieni] – wymagają 167 str. Można dać mniej w str, ale trzeba będzie wtedy kombinować – oczywiście jeżeli ktoś nie chce używać shadow dancerów – jako drugie buty mamy Gore Raidery. Zręczność +50 – zaraz pytania tylko 50? Z itemami mamy dexa [w zależności od ustawień] powyżej 190. Ja uważam, że to wystarczy. Energia – zero – nie jest to nam potrzebne. Life cała reszta.

PROGI

FCR – faster cast rate [szybsze rzucanie czarów]
0 / 8 / 16 / 27 / 42 / 65 / 102 / 174

Przy tej assie c/c FCR nie jest aż takie istotne, używając bramble i tak nie mamy tele.

FHR – faster hit recover [szybsze odzyskiwanie równowagi]
0 / 7 / 15 / 27 / 48 / 86! / 200

FHR zawsze sie przydaje, próg 86 jest idealny. Więcej nie jest nam potrzebne. Bramble daje nam 50% fhr, więc próg 86 spokojnie osiągniemy.

Skille

Na początku napisze w które skille – potem może wyjaśnie dlaczego w te, a nie w inne. Na 90 lvl mamy do rozdania 101 punktów [startujemy na poziomie 1, pierwszy punkt umiejętności dostajemy za ‘wejście’ na drugi poziom – zatem - 89 x lvl, 3 x 1 siedliosko zła, 3 x 1 radament, 3 x 2 izual].

Dyscypliny cienia:
Mistrz szpon – max 20 pkt
Blok – 4 [moża dać 1 lub 5-6, zależy to od tego ile bloku wam wystarczy]
Psychiczny młot – 1
Płaszcz cieni – 1
Uderzenie umysłu – 1
Zwiększona szybkość – 1
Zniknięcie – 1 [maksujemy na końcu, ja w sumie dałem 8]
Jad – max 20 pkt
Wojownik cienia – 1
Mistrz cienia – 1

W sumie zatem rozdałem tutaj 58 punktów skilli.

Sztuki walki:
Udzerzenie tygrysa – max 20 pkt
Pazur smoka – 1 /dojście
Szpom smoka – 1 /dojście
Ogon smoka – max 20 pkt
Lot smoka – 1 [bez eni nie mamy tele, lot pomoże nam szybko dojść do wroga]

Tutaj rozdałem 43. Zatem suma rozdanych punktów wynosi 101.

Pułapki – zostawiamy czyste – to assa c/c.

No i tu pojwia się pewnien problem... bardzo pomocnym skillem dla assek meele – czyli assek fighterek – okazuje się wartownik śmierci [obrażenia od eksplozji zwłok] – ale żeby go mieć trzeba by poświęcić 5 punktów skilli [1 – ognisty podmuch, 1 – porażająca pajęczyna, 1 – wartownik miotający..., 1 – wartownik błyskawic i w końcu 1 – wartownik śmierci]. Kolejne lvl tego skilla praktycznie dodają tylko większy zasięg. Można to rozwiązać w jeszcze inny sposób – któraś z naszych podstawowych broni – chaos/furia – powinna dodawać własnie do wartownika śmierci – naprawdę BARDZO przydatny skill – pomaga szczególnie w dużych skupiskach monsterów.

Teraz oczywiste sprawy związane ze skilami. Mistrzostwo szpon max – zwiększa obrażenia i atak [umiejętność pasywna]. W przypadku assy c/c – skill który nie podlega dyskusji. Blok – 4... dlaczego? Z itemami da to nam 60% szans na blok, jeżeli wpakowalibyśmy tutaj jeszcze 16 pkt – to otrzymamy blok 62% – więc nie opłaca się tego maxować. Jad – max – ten skill da nam naprawde niewiarygodne efekty. Zniknięcie – dodaje all res [nie bedzięmy mieć za dużo itemów które dodają odporności], skraca klątwy i dodatkowo za każy lvl tego skilla mamy 1% DAMAGE REDUCE. Nie będziemy używać skilla zwiększona szybkość – bo zabraknie nam resów, a właśnie FADE’a [niestety nie można tych dwóch skill używać na raz]. Przy 8 punktach zainwestowanych w ten skill mamy go na 26 poziomie, co daje nam 67% all res, skrócone klątwy o 84% oraz 26% demage reduce [jezeli bedziemy jako hełmu używać czako – dodatkowe 10%, plus dobry pas verdungo z DR 14-15 i mamy 50% DR – czyli max]. Skill z którego warto również uzywać to płaszcz cieni – po zainwestowaniu 1 punktu – z itemami mamy go na 20 poziomie – co daje nam 67% premii do obrony oraz -72% do obrony wroga. Jedyny minus tego skilla to czas jego trwania – na 20 poziomie – 27 sekund.

Teraz - sztuki walki. Max w uderzenie tygrysa i ogon smoka, 1 w lot smoka – pozostałe na dojście. Wielu z was powie, że to rozstawienie jest bez sensu – zapewniam że tak nie jest. Z dwóch powodów. Po pierwsze takie rozstawienie maksuje nam demage – do wspomnianych 52k. Druga [bardzo ważna rzecz] – ogon smoka to obrażenia od ognia! I co z tego? Już wyjaśniam. Głównie używamy obrażeń psn, na poziomie piekło wiele monsterów ma niewrażliwość na psn i nic im nie zrobimy, możemy je pukać do smierci [naszej]. Nie pomoże nam nawet Infinity – bo aura conviction nie zdejmuje niewrażliwości na psn. Pomoże nam za to uderzenie tygrysa i finishing ogon smoka [bo jest traktowane jako aktak ogniem]. I w ten sposób nie jest nam potrzebne żadne Infinity, nie interesują nas żadne niewrażliwości monsterów itd. Spokojnie dajemy sobie radę, bo monstery niewrażliwe na psn dostają z obrażeń od ognia, natomiast monsterom niewrażliwym na ogień zalicza z psn [wtedy nie używamy finishera].

Itemy

Hełm - kilka rozwiązań
1. Czako z rbf poison 5/5 [nie istotne czy lvl czy die] - boost lifa/many, zmniejsza obrażenia o 10%, dodatek z rbf’a, no i +2 all skills
2. Oblicze Andariel z rbf poison 5/5 +2 all skills, duży boost str, 20 ias
3. korona +3 shadow skills +w zależności ile będzie miała soketów – 1 lub 2 x rbf poison 5/5
4. tiara/koronetka +2 assa skills, mi osobiście udało sie zdobyć następującą tiarę i jest ona niezastąpiona: +2 assa skill, +30 str, +30% zwiększone obrażenia [ta assa nie potrzebuje fcr]
5. Korona Wieków +1 all skils, duży DR, dużo resów, 1 lub 2 sokety, 30 fhr, duze wumagania co do siły – 174! Raz jeszcze przypomne że nie używamy enigmy, jeżeli ktoś chciałby używać tak ‘drogiego’ itemu w tak eksperymentalnej assie to konieczne jest użycie przynajmniej jednego joola –15 req [np. 15 req/15 ias lub 15 req/15 all res]

Wybór hełmu zależy oczywiście od tego co posiadamy, możliwości i zasobności. Ja największy demage uzyskałem używając tiary o której pisałem, na drugim miejscu stawiałbym czako.

Amulet
1. High Lord
2. Kalejdoskop Mary
3. Craft +2 assa skills + mody typu dex, life, resy
4. Angelic amu [oczywiście w połączeniu z angelic ring]

Który kiedy i po co? Największy demage osiągnięcie z kalejdoskopem lub z craftami typu +2 assa skills. Mara ma taką przewagę, że dodaje to all skills – zatem bedziemy mieli dodatkowe dwa skille do bo, no i oczywiście resy. Przy czym przy przy skillu fade – te resy nie powinny nam być potrzebne, więc po co przepłacać za kalejdoskop. Ja proponuje lorda +1 all skills, 20 ias, % zabójczego uderzenia [zalezny od poziomu postaci]. Można się jeszcze zastanowić nad Hymnem Serafina [+2 all skils, +% damage to demons/undead], tu jeszcze jedna informacja której nie potwierdziłem – ponoć w przypadku kicków ten +% damage to demons/undead nie jest liczony.

Zboja
Bramble/Kolec - najlepiej zrobione w AP 15ed, ma to wtedy def ok. 900. Daje nam aurę ciernie oraz dodaje max do 50% obrażeń od umiejętności trucizn. Low bramble czyli takie z +30% można ‘kupić’ naprawde niedrogo – oczywiście im więcej tym lepiej, aura jest dużo mniej ważna. Dodatkowo bramble daje 50 faster hit recover, +100 psn res i 30 fire res. Dużym minusem jest to, że bramble nie dodaje nam nic do skill – niestety. Testowałem jeszcze inne zbroje – enigma [korzystając z jej dobrodziejstw otrzymamy największy demage no i tele], coh [tutaj dostaniemy resy], forti [niby 300% zwiększone obrażenia, ale tu nie daje to efektu, bo podstawowy „biały” atak ta assa ma niski, i tak naprawdę atak wzrata dzięki umiejętnością trucizn – więc forti tu nie pomaga]. Raz jeszcze wrócę do bramble – jestem w posiadaniu dwóch takich zbroi – jedna dodaje 32% do psn druga 47% - ale uzyskana różnica w demagu nie jest jakaś kolosalna. Sporym minusem ‘brambelki’ jest jej cena naprwy.

Broń
Niektórzy twierdzą że obowiązkiem jest CHAOS i FURIA... moim zdaniem nie koniecznie, aczkolwiek ich używam. Spokojnie można zastosować BARTUCE [jest ich dużo na BN i są niedrogie, wiec można poszukać perfów]. Bartuce dodają na po 20 str/dex i jeszcze po 30fhr. W bartucach robimy po sokecie i w sokety wkładamy rbf psn 5/5. Pamiętajmy, że każdy rbf daje 5% do obrażeń od umiejętności trucizn, jak i –5% do odporności wroga na trucizne. Największy demage uzyskiwałem własnie używając 2xbartuce z rbf’em psn 5/5.

Docelowo proponuję jednak używać w pierwszej ręce [ta na rekawicami] chaos, a w drugiej furii. Najlepiej żeby były zrobione w szponach które dadają do głównych używanych przez nas skilli – czyli venom, uderzenie tygrysa, ogon smoka lub wspomniany przeze mnie wczesniej skill wartownik śmierci [!]. Furia ma kilka ciekawych właściwości – ignoruje obronę celu, -25% obrona przeciwnika, 33% zabójcze uderzenie, chaos natomiast daje nam 25% na otwarcie rany i dodatkowo też +10 str. Nie wspominam nic o Jadeitowym Szponie [2/2, najlepiej 50 all res] ponieważ jest on używany głównie do dueli na casterów -> +50 all res pomaga, ale przecież nasza assa riobiona jest na pvm. Resumując – docelowo furia z choasem, drugie rozwiązanie bartuce. Sporym minusem chaosa jest to, że podobnie jak bramble jego naprawa jest droga i trzeba na to sporo gold’a.

I jeszcze jedno co do broni – myślę, że największy demage otrzymalibyśmy używając 2xszponów które dodają +3 assa skills oraz +3 venom. Mi takich nie udało się pozyskać.

Rękawice - proponuję trzy rozwiązania
1. Szpony Trang-Oula – popularne trangi, można je kupić za kilka pgemów. Dodają 25% do obrażeń od umiejętności trucizn – dzięki temu w znacznym stopniu zwiększają nasz demage
2. Glove +3 martial arts z modami typu life leech, resy itd – długo myślałem że trangi są najlepsze, ale okazało się że używając rękawic +3 martial arts otrzymałem największy demage
3. Drakule – dzięki nim mamy najmniejszy demage, ale niezaprzeczalnie na pvm to najlepsze rozwiązanie, nie tylko dla assy, ale dla wszystkich pvm meele fighterów. Chodzi oczywiście o LIFE TAP – czyli wysysanie życia – setki razy te glovy uratują wam życie [jedyny minus to ze możemy ich używać dopiero od 76 lvl, więc wczesniej można spokojnie używać trangów].
Testowałem również Stalorwije/Steelrendy i to dobre +58 zwiększone obrażenia/+20 str – dzięki nim uzyskałem dużo gorsze wyniki niż przy trangach czy glovach +3 martial arts [taka sama sytuacja jak z forti]. Dodatkowo Steelrendy mają spory str req – 185!

Pas
Verdungo – 10 fhr, max +40 do żywotności, damage reduce +15% max - moim zdaniem jedyne słuszne rozwiązanie dla charakterów typu meele fight.
Największy demage uzyskamy używając oczywiście aracha [+1 all skills] – tym sposobem mamy +1 do mistrzostwa szponów, venom’u, tiger strike’a i ogona smoka.

Buty
1. Tancerz Cieni – wymagany str 167, +2 do dyscyplin cienia, 30 fhr, max +25 dex.
2. Gore Raiders

Ja preferuję Dancery – dzięki nim mamy oczywiście największy demage, ale również 30fhr! Wymagają jednak 167 str – ale przy rozstawieniu statystyk i przedmiotów jaki podałem tyle będziemy mieć.

Pierścienie
Na stanie trzeba mieć raveny, BK [bul-kathos] oraz aniołki. Soje nas nie interesują. Największy demage mamy uzyskując 2xBK. Co do ringów – najlepsze ustawienie to raven [20 dex, 2xx AR oraz ważne „nie można zamrozić”] oraz BK [+1 all skills oraz life leech]. Jak chcemy mieć jak największą skuteczność ataku to używamy oczywiście angelic amu + jeden lub dwa angelic ring. Przy czym jak bedziemy używać 2xangelic to ktoś może nas zmrozić i trzeba by sobie poradzić w inny sposób [np. czako lub inny chełm z runą cham].

Switch
Broń - CTA – takie na jakie nas stać
Tarcza - STRAŻ SIGONA lub BEZOKI MUR [obydwie +1 all skills], jeżeli starczy siły na switchu [156] to Spirita/Duch w monarsze – ewentualnie eteryczny monarcha [wymagania 146 str]

Plecak
Torch i anni – minimum 18 do atrybutów
9x shadow killer – jak się uda żeby skillery były z lifem 2x/3x/4x, a przynajmniej jeden z 12fhr [żebyśmy osiągneli próg 86 – 50 bramble, 30 dancery, 10 verduno, 12 skiller]
9x sc 20 life, jeżeli brakuje nam resów to sc można zastąpić talikami z resami

Merc
Hełm - preferuje maskę z setu tal rasha - 10ll, 15 all res lub andy face
Zbroja - fortitude, stone
Broń - insight w kolosalnej spisie [infinity nie jest nam potrzebne], dobry demage, aura medytacja [odnawianie zaosbów lifa i many]

W ten sposób mamy asskę z lifem na poziomie ok. 2.7K [z bo], damage standardowy po odpaleniu zdolności jad ok. 4.8K, jako uderzenie wzmacniające ustawiamy uderzenie tygrysa, a jako uderzenie końcowe ogon smoka – na trzeciej szarży mamy 52K damage’u. Oczywiście przy zastosowaniu tych itemów które wskazałem jako maxujące demage. Jeżeli natomiast użyjemy itemów które nazywam jako preferowane maksymalny demage będzie dużo mniejszy ok 20-24K, standardowy natomiast ok 4,4K – jednak skuteczność naszej postaci i jej „przeżywalność” będzie dużo większa. Mam nadzieję, że wszystko opisałem i czegoś nie przegapiłem.

Pozdrawiam.

A tu jeszcze zestawienia itemów:

Przedmioty dające max demage
Hełm: +2 assa skill, +30% zwiększone obrażenia, +rbf 5/5 poison
Amulet: kalejdoskop mary///craft +2 assa
Zbroja: enigma
Broń: 2xbartuc +rbf 5/5 poison
Gloves: +3 martial arts + mody
Pas: arach
Buty: tancerz cieni
Ringi: 2xbk

Przedmioty preferowane
Hełm +2 assa skill, +30% zwiększone obrażenia, +rbf 5/5 poison
Amulet: gniew lorda///angelic amu
Zbroja: bramble
Broń: chaos/furia [obydwie w suwayyah]
Gloves: drakuls
Pas: verdungo
Buty: tancerz cieni/gore raider [w zależności od waszych preferencji]
Ringi: 1xraven + 1xbk///1xraven + 1xaniołek

END OF TOPIC

#2 Zonnie

Zonnie
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • LocationWłocławek

Napisano 25 stycznia 2007 - 10:58

szczegolowo opisane
3/5
zapraszam na duel
jak bedziesz mial czas to pisz na gg

#3 bidon666

bidon666
  • Użytkownik
  • 195 postów
  • LocationPL

Napisano 27 stycznia 2007 - 14:59

hehe... na żadnym duelu tą assa nie mam szans... pisałem o tym ze to tylko na pvm... jest tylko jeden sposób na kilka charów - typu NIE-tank... czyli z małą obroną... i na dodatek olanymi resami na psn... doskok z lotu smoka, stunt i w tym czasie cisosy z psn, tak udało mi się [mimo tego ze nie jestem DUELEREM ;)] pare razy pyknąć czarke [oczywiscie nie 200fcr], druta i chyba necro jakiegoś...

btw... zamiast furi można zrobić tez słowo runiczne wind/wiatr - akurat wytradowałem po taniosci dobre szpony +3 Death Sentry/Wartownik Śmierci [o którym pisałem w buildzie], +3 lot smoka... ale z 2 soxami... furia jest na 3 runki... a wind na 2 - a słówko runiczne całkiem najs...

pozdro and take care




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych