Skocz do zawartości


Zdjęcie

Blizzard zostawia nas samych...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

Ankieta: Ogólna ocena (7 użytkowników oddało głos)

Jak to czujesz?

  1. Nikłe szanse na zrobienie gry w 8 mies... (1 głosów [14.29%])

    Procent z głosów: 14.29%

  2. Nie wierzę, że jesteś na tyle zdolny, żeby zaprojektować do złudzenia podobny świat, jak nawet sam Blizz nieumiał. (1 głosów [14.29%])

    Procent z głosów: 14.29%

  3. Zgadzam się, bo mam ochotę pograć w odświeżonego Diabła! (3 głosów [42.86%])

    Procent z głosów: 42.86%

  4. No niewiem, wolę pograć w Titana, Dragon Age albo w Loki.. (0 głosów [0.00%])

    Procent z głosów: 0.00%

  5. Ta dyskusja niema sensu. Idz i maluj, rozwijaj pomysł - pokaż jak to widzisz w nast. poscie! (2 głosów [28.57%])

    Procent z głosów: 28.57%

Głosuj Goście nie mogą oddawać głosów

#1 Querkis

Querkis
  • Użytkownik
  • 15 postów

Napisano 06 marca 2011 - 12:52

Tytułem wstępu


Klimat Diablo w trójce gdzieś zaginą, a konkretniej został spacyfikowany przez baśniowe naleciałości stylistyczne ze świata Warcraft. Takiego zdania jest co najmniej 63652 osób z całego świata.
Pomimo względnie wysokiej oceny DIII widzę potrzebę przywołania klimatu z poprzedniego Diabła w innej grze, pod innym tytułem, z którą Blizzard Entertainment nie będzie miał już nic wspólnego.


Projekt rezurekcji klimatu


Mimo petycji i próśb internautów, twórcy Diablo III odeszli, obawiam się bezpowrotnie, od tego gotyckiego klimatu idąc w stronę - nie mówię, że gorszą - ale inną niż oczekiwania fanów.

Ów łatwy do określenia, przez każdego fana klimat DII i DI może, na szczęście, zostać skopiowany w grze, o innym tytule. W grze posiadającej podobną, szatę graficzną, fabułę, bohaterów, przeciwników, czary, ekwipunek (nieświecący się przede wszystkim tak jak to ma miejsce w trzeciej części Diablo) oraz styl rozgrywki, zarówno single jak i multiplayer (bardziej "duelingowy") - takie są oczekiwania fanów, które poczytać można na wielu forach internetowych.

Wymyślanie i tworzenie owego tutyłu musi jednak podlegać pewnym restrykcjom. Grafika winna być równie mroczna, małostkowa i surowa, zbudowana z chłodnych kolorów, prostych efektów, przede wszystkim ostrych światłocieni.
Muszą zostać zachowane podobne lokacje, efekty pogodowe, animacje graczy - skokowe, tendencyjne, choć naturalne jak i same postaci, podobny ekwipunek, pojedynki LAN, masyw plansz do rozgrywek kooperacyjnych (może lepiej poświęcić czas na edytor) dla 2 - 4 graczy p2p bądź bez ograniczeń (dla LAN) - To dość ogólnikowy przepis na stworzenie prawowitego dziedzica DI i DII.


Tak z grubsza.


W mojej opinii to tajemnicze, bliżej nieokreślone Sanktuarium nie wnosi za dużo do samego klimatu gry. W związku z czym chcę je zastąpić gotycko-romańską Europą okresu średniowiecza. Okres XIII wieku udostępni graczom bardzo obszerny ekwipunek - wszytko co klasyczne, realistyczne, standardowe i na miejscu. Przetasować to wszystko jeszcze mistycznymi artefaktami do złudzenia jak to miało miejsce w DII.


Blizzard zostawił Nas samych.


Premiera Diablo III to pesymistycznie IV kwartał tego roku. Mówię pesymistyczne, bo to oznacza, że żeby zrobić sobie darmową reklamę przy premierze takiego tytułu obok DIII musimy ukończyć pracę nad nim w ciągu 8-9 miesięcy! Stworzenie jednak gry hack'n'slash z prostą grafiką, typu ID Tech 4, kamerą z lotu ptaka okalająca mały obszar do renderowania nie może być bardziej czasochłonne.


Czterej (co najmniej) staną bohaterowie...


A więc wiernie naśladując: Zamiast nekromanty - Heretic, barbarzyńcy - Warrior of the North, paladyna - Holy Knight a w miejsce czarodziejki - Dark Sorcereress. Może dodamy jakąś łotrzycę, jednak na razie brakło mi pomysłów na fajne rozwinięcie tego bohatera.


Interfejs (szczegół dot. klimatu)


Nie wypada kopiować kul czy kamieni "życia i many" więc trzeba pomyśleć nad tym. Chcę stylizować wszystkie okienka na stronice rodem z ksiąg średniowiecznych (na papierze motywy ułożone z żywych kolorów, zielony, czerwony, niebieski i inkrustowane). Na dole niski pasek na nim chłodne metalowe ornamenty (b. podobnie do pierwowzoru).


Pomysł urozmaicenia systemu walki


System walki hack'n'slash, umówmy się, nie jest zbyt dynamiczny i wyrafinowany. Chciałbym, żeby nie tylko, obok uników, decyzja kogo zaatakować najpierw się liczyła.

Wyobraźmy sobie postać z lotu ptaka na środku ekranu mogącą się poruszać do przodu, w tył i na boki względem kursora za pomocą W-S-A-Du.
Chcę wam teraz przywołać w wyobraźni taki gatunek jak Extreme Action i z nim wiążący się system walki, gdzie pod lewym przyciskiem myszy mamy atak, a pod prawym obronę. Skoki (uniki) w bok i do tyłu celem uniknięcia ciosu, Kontrataki, mocniejsze ciosy po przytrzymaniu klawisza ataku, itd. Chcę w uproszczonej formie zastosować wyżej wymienione elementy w tym projekcie, o ile się to wam najpierw spodoba. Chcę usłyszeć waszą ocenę i komentarze, bo to jednak tylko nieodważna propozycja.


Oczekiwania postawione przed silnikiem graficznym (wg laika od koncept artów)


Banalny i podstawowy. Skokowe animacje, najważniejsze to dobrze (i mądrze) fruwające mięso, w tym "nie znikające" truchło (to wgl się da zrobić, jeśli na kawałki ciała działa fizyka?) i obfite ślady krwi (na teksturach i "mgiełki" na wodzie) - na tym zależy graczom. Marzeniem pasującym do świata gry byłaby możliwość (zgodnie z z zaznaczoną trajektorią ostrza) losowego rozcinania przeciwników na pół.

Mocny, barokowy światłocień - bo to on stanowi o mrocznej stylistyce (jego brakło w DIII), plus min.: dynamiczne cienie od pochodni,
Wymyśliłem charakterystyczny Fog Of War. Wypełnia on niemal non-stop znaczną część obszaru, który widzimy na ekranie. By niebyła to monotonna czerń widzę w niej wzbity najzwyklejszy, szary kórz! Myślę, że fajne urozmaicenie. Nadaje się to zwłaszcza do "Pustynnego aktu" Podbarwienie tego kurzu może być różne - zależnie od aktu i światła w jakim jest.

Efekty refleksyjne - odbijanie nieba, ścian i źródeł światła w posadzkach , wodzie. W wodzie odbicie postaci. Na zbroi, mokrych elementach środowiska, na śniegu odbijanie samych źródeł światła i bitmapy nieba.
Prószący śnieg, mżawka, ulewa do złudzenia podobne. Podrobić trzeba te najbardziej klimatyczne tekstury te z lokacji z DII.


Może się troszkę rozpędziłem..


Chcę waszych opinii dot. wszystkich nagłówków. Czy to wgl. ma sens? Chcę o tym podyskutować z wami!

Pozdrawiam wysztkich a Trolle, wytykające mi brak ekipy - wyper ;* alać!

#2 Raptoos

Raptoos
  • Administrator
  • 1 932 postów
  • LocationStolica
  • d2jsp rptr
  • Konto D2 *raptoos
  • Battle.Tag: Raptoos#2170

Napisano 06 marca 2011 - 15:11

Eeee... ekhm. Jakby ci to powiedziec...

Zaczynajac od poczatku - D2 nie jest mroczne. D1 było. D2 to cukiereczek i nawet "najmroczniejszy" element D2 nie podchodzi pod klimat Katakumb czy Cave'sów.

Po drugie - D3 jest mroczniejsze od D2. Ma poważniejszy klimat, więcej krwi, bardziej brutalne elementy architektury i Wall of Zombies. Nuff said.

Po trzecie - Już taka gra powstała? Torchlight na przykład?

Po czwarte - kule many i życia zostały już przerobione na zupełnie inny system.

Ale i tak powodzenia. Jeśli dojdziecie do poziomu bety, dajcie nam tu znać, na pewno znajdziecie betatesterow

#3 Querkis

Querkis
  • Użytkownik
  • 15 postów

Napisano 06 marca 2011 - 15:15

Twój awatar tez jest bardzo mroczny, stary. ^^ liczyłem na b. budujące posty, ale i tak dzięki za starania.

Na prawdę uważasz, że pastelowa i żywa kolorystyka jest tym, czym uniwersum Diablo powinno się wyróżniać? Tourchlight to już wgl. bajka dla dzieci, w mojej opinii, ale racja - DI było znacznie mroczniejsze od II - zgadzam się ;]

#4 Raptoos

Raptoos
  • Administrator
  • 1 932 postów
  • LocationStolica
  • d2jsp rptr
  • Konto D2 *raptoos
  • Battle.Tag: Raptoos#2170

Napisano 06 marca 2011 - 15:33

Mogłem rozbudowywać, ale już to kilka razy pisałem tu i ówdzie... na samym portalu jest artykuł na temat "mroczności i niemroczności" tej serii, zapraszam do lektury ;]

#5 Querkis

Querkis
  • Użytkownik
  • 15 postów

Napisano 06 marca 2011 - 15:36

Dzięki, ale ja na pewno nie o tym! Ja wychodzę z propozycją odbudowy klimatu i szukam pomocy! ;]
Nie odczuwam potrzeby dyskutowania o "mroczności i niemroczności gry". Ja znam tamten klimat - chcę go tylko jeszcze raz poczuć w odświeżonej wersji w full HD, 16:9.

Nie bądź, proszę, skąpy na topiki. Lepiej niech będzie ich za dużo niżeli za mało ;] Poczekaj tydzień.. potem możesz zamknąć, jak Ci bardzo zależy.

Mówię tydzień, bo trzeba szybko działać: nagrywać klimatyczne dźwięki wron w parku, bo zaraz wiosna i odlecą ;] a jak ten pomysł się nie spodoba, raczej daruje sobie podjęcie jakichkolwiek pracochłonnych, twórczych działań - zwłaszcza, że jestem sam jak palec z tym "projektem".

#6 kayman

kayman
  • Użytkownik
  • 465 postów
  • GG 6861197
  • LocationWarszawa
  • d2jsp kayman67
  • Konto D2 kayman11

Napisano 06 marca 2011 - 16:56

a wystarczy usiasc i pomyslec, pomyslec jak gracz i poprosic o to innych, jest tyle podobnych gier (plus minus ofc opierajacych sie na tluczeniu leveli i potworkow oraz innych graczy) wiec jest sie na czym oprzec

ode mnie ma 2 spostrzezenia - jest to moje subiektywne zdanie wiec nie podlega dyskusji :)

co jest porazka w D2 - handel - zarowno od strony gracza bo musi stosowac jakies dodatkowe sytuacje (np korzystanie z zewnetrznyh stron, forów etc) jak rowniez ze strony wydawcy bo na podstawie jego dziela inni pobudowali domy i pokszlcili dzieci a wydawca ma z tego wielkie g. :D

co jest porazka w D3 - areny pvp - znika dreszcyk emocji i gra zostaje "ugrzeczniona", nie wyobrazam sobie ze nie bedzie sytuacji ze gosc wejdzie na gre i okazuje mi wrogosc

klimat grafika i inne glupoty to sprawa drugorzedna, podstawowa sprawa to tzw. grywalnosc, gra moze wciagnac na wiele godzin chociaz po ekranie ganiaja sie 2 punkty :) wiec cala ta otoczka graficzo-klimatycza jest o dupe potluc jak po pol godziny gracz sie znudzi

pozdr

#7 Raptoos

Raptoos
  • Administrator
  • 1 932 postów
  • LocationStolica
  • d2jsp rptr
  • Konto D2 *raptoos
  • Battle.Tag: Raptoos#2170

Napisano 06 marca 2011 - 16:56

No to ci mówię - nie możesz odbudowywać klimatu, jeśli rzeczonego nie było ;) Wmawiając sobie, że nowe diablo będzie "mniej mroczne", tylko psujesz sobie zabawe z nadchodzącej gry. Wiem co mówię, widziałem ten przypadek na każdej poprzedniej części tej gry...

#8 Querkis

Querkis
  • Użytkownik
  • 15 postów

Napisano 06 marca 2011 - 17:17

No, coś w tym jest. Jednak te prawie 70 000 tys. osób jest podobnego zdania - klimat tworzy grę to również moja opinia. Choć można być pewnym, że DIII będzie hitem... pomimo błędów dot. grywalności typu brak duelów a w ich miejsce Wow'owskie Areny etc.

Mi po prostu nie podoba się to, że po włożeniu kamienia do broni, ta zaczyna się świecić, błyskać itd. W poprzednich grach dużo mniej rzeczy emitowało światło ^^ ale to szczegół jeden z wielu. Każdy widzi co innego.. chcę skompletować te uwagi, jakoś wspólnie je ocenić z wami i podjąć działania.

kayman przywiązuje wagę głównie do grywalności. Chce by handel był praktyczny. Ja przywiązuję wagę do klimatu, mroczności kto inny przywiąże wagę do czarów, systemu walki. I o to mi chodzi! ;]

#9 meto

meto

    Administrator

  • Administrator
  • 448 postów

Napisano 06 marca 2011 - 19:02

xGame.pl może taki projekt wesprzeć pod względem serwera i hostingu. Co by nie mówić o Diablo 3 to i tak dla mnie będzie pozycja obowiązkowa, a zdanie sobie wyrobie jak przejdę całą grę. :)

#10 Querkis

Querkis
  • Użytkownik
  • 15 postów

Napisano 06 marca 2011 - 20:50

Dziękuje! Forum xGame.pl jest bardzo profesjonalne i komfortowe, więc bardzo miło mi to słyszeć.

Jednakowoż, na początek byłbym szczęśliwy widząc rozwijające się dynamicznie tutaj dyskusje na temat ;] Bo xGame.pl oferuje przede wszystkim zrzeszoną grupę fanatyków gier komputerowych. Ów pomysł wkrótce pójdzie do kosza, jeśli nie uzyska ekipy i się nie ruszy.

Nie potrafię programować, nie znam narzędzi. Widziałem jedynie filmiki demonstracyjne Ogre3D ^^
Znam Photoshopa, Corela zasady anatomii, mam wyczucie kolorystyczne, wyobraźnię i niezłą kreskę - jak przystało na studenta sztuk pięknych ^^ Jednak zapał nie wystarczy, jestem sam i gry nie stworzę.

Męką jest mieć w głowie rozbudowany obraz czegoś takiego i móc to przelać tylko na kartkę papieru.

#11 kayman

kayman
  • Użytkownik
  • 465 postów
  • GG 6861197
  • LocationWarszawa
  • d2jsp kayman67
  • Konto D2 kayman11

Napisano 06 marca 2011 - 22:42

i widzisz - moze byc i ta kartka + troche artow i piszesz scenariusz i sprzedajesz go za ciezka kase - jak bedzie dobry wiec do dziela :) ktos w koncu wszystkie gry wymyslil

chyba ze sie nauczysz grafiki 3d, skryptow i protokolow serwerowych, baz danych, protokolow internetowych, zabezpieczen, programowania w czyms szybkim itd. itp czyli tego co robi zespol programistow i grafikow i napiszesz gre samemu :)

to pierwsze wtdaje sie bardziej realne a jak to zrobisz nawet do szuflady to moze sie potem okazac bardzo intratne, wystarczy poszukac w necie, sa ogloszenia nawet na pomysly gier mmorpg

a co do twoich 70 tys ludzi ktorzy popieraja to czy tamto powiem tak - moj brajdak gra w metin2 notorycznie , wydal juz na te gre kilka ladnych zlotych, (mama nawet nie wie ile bo by go chyba zatlukla :D ) i zrobilem taki test - mowie mu strary zaraz wychodzi d3 wiec przestaniesz grac w tego swojego metka - a o na to - zal, wez mnie nie ran, nie mam czasu na te nudy

i ma racje troche bo ma co chwila nowy event, nowe rzeczy etc, taki to rynek, jak nie staniesz to pupa z tylu a na czyjes gusta nic nie poradzisz

#12 Querkis

Querkis
  • Użytkownik
  • 15 postów

Napisano 06 marca 2011 - 23:09

Tak uczynię! Przyśle parę artów niebawem, Panowie!

Pozdrawiam!

#13 meto

meto

    Administrator

  • Administrator
  • 448 postów

Napisano 07 marca 2011 - 18:25

Czekamy!

#14 RipVanWinkle

RipVanWinkle
  • Użytkownik
  • 486 postów

Napisano 07 marca 2011 - 22:01

Szkoda że już w pierwszym zdaniu zamykasz, odzierasz ze złudzeń, wieszczysz smutne zakończenie.
Podoba mi się to co napisałeś, chociaż nie ze wszystkim się zgadzam.
Dla mnie fenomenem tej gry niezależnie od artefaktów - są ludzie.
Ludzie jako pozostałość - sukcesem tej gry była jej interaktywność w prapoczątkach sieci.
Teraz wszystko tonie w botach i nieuchronnie zmierza w stronę abonamentów.
Jakiekolwiek retusze nie odwrócą nieuchronności. Czasy spontanu się kończą - niestety.
Też nad tym ubolewam.

Dołączona grafika


#15 Querkis

Querkis
  • Użytkownik
  • 15 postów

Napisano 07 marca 2011 - 22:10

To smutne, zgadzam się. Brak spontonu spowodowany jest tym, że już gier nie tworzą małe firmy... wszystko idzie na wielką skalę i na poważne.

Moim zdaniem można jeszcze wyeliminować udział botów w grach! Stworzyć do gry stronę zrzeszającą graczy. Organizowanie pvp/pve co-op competition z saveowaniem rozgrywek multiplayer. Na nic nie jest za późno. ^^
Powiedz koniecznie, proszę, z czym się nie zgadzasz jeszcze ;]

PS: Dostaje w czwartek tablet - w ów czas wywiążę się robiąc koncepciki ;] Tym czasem pozdrawiam i dzięki!

#16 RipVanWinkle

RipVanWinkle
  • Użytkownik
  • 486 postów

Napisano 07 marca 2011 - 22:27

wydaje mi się że czas tworzenia przez małe firmy już się skończył ( szanse mają jedynie te genialne ).
pamiętam początki Windows - pierwsze wersje i towarzyszącą im euforię użytkowników.
czy dzisiaj lubię Billa G. ? Już nie jestem tego pewien.
dla mnie zmiany które proponujesz są zgoła kosmetyczne ( wybacz ), podzwonne.
to nie jest kwestia techniki, i nawet nie rules.
niestety - nieuchronna nieuchronność - pęd do pieniędzy i coraz mniejszy szacunek do Jamesa Deana

Dołączona grafika


#17 Querkis

Querkis
  • Użytkownik
  • 15 postów

Napisano 07 marca 2011 - 22:31

Oho! juz 63658! Strasznie mnie motywuje ten rosnący wskaźnik niezadowoleń, was nie? ;]

Znacie kogoś kto umie UDK na wylot?! Jak bym tylko zdołał natchnąć jakichś pro zawodników do tworzenia projektu open source... ach ;]

#18 RipVanWinkle

RipVanWinkle
  • Użytkownik
  • 486 postów

Napisano 07 marca 2011 - 22:38

nas niestety nie ( i nie uważamy się za pesymistów )

Dołączona grafika


#19 Querkis

Querkis
  • Użytkownik
  • 15 postów

Napisano 07 marca 2011 - 22:45

?? rozwiń. Fajnie, że mówisz za innych. ^^

#20 meto

meto

    Administrator

  • Administrator
  • 448 postów

Napisano 07 marca 2011 - 23:03

Ja popieram wszystkie dobre inicjatywy ;)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych